V Sloveniji naj bi bilo poskrbljeno, da ima vsako podjetje svoje ime, ki je lastno zgolj njemu. Kar se tiče podjetij tipa d.o.o. to gotovo drži, nekoliko drugače pa je pri samostojnih podjetnikih. Ker se kot del imena upoštevata tudi ime in priimek podjetnika ter oznaka dejavnosti (dolgo ime), so kratka imena pogosto ista. In če tega ne opazimo prej, nam je to gotovo jasno takrat, ko želimo s kratkim imenom podjetja registrirati spletno stran. Če želiš stran z dobrim naslovom, ki ustreza tvojemu podjetju, torej preveri domeno, preden tega sploh registriraš.
Kdo naj preveri domeno?
Informacije o spletnih domenah, o njihovi zasedenosti, včasih pa tudi o lastnikih posameznih domen (WhoIs imenik) so dostopne prav vsakomur. Najbolje enostavno je, da ob odločitvi za lastno spletno stran sedete za svoj računalnik, poiščete eno izmed množice spletnih strani, ki preverjajo razpoložljivost domen, ter se lotite tipkanja. Delo ne bo enostavno, kajti hitro boste ugotovili, da je med imeni, ki si jih želite, večina že zasedenih. In to so morda prav imena, ki ste jih imeli v mislih tudi za ime svojega podjetja! Res je, iskanje imena ni enostavno, zato je še toliko bolj pomembno, da se pravočasno preveri domeno.
Največkrat so zasedene domene, ki vsebujejo povsem vsakdanje in splošne besede. Kdor preveri domeno torte.si, kavarna.si, avtovleka.si, prodaja-avtomobilov.si in podobnih vsakdanjih besed, bo hitro spoznal, da je v nerodnem položaju. Takšna domena namreč ne more biti rezervirana zanj, tako kot je lahko domena z imenom blagovne znamke rezervirana za podjetje, ki je njen lastnik. Tudi če se preveri na primer domeno coca-cola.life in je ta recimo prosta, to še ne pomeni, da jo lahko registrirate, saj so v igri avtorke pravice in zaščita blagovne znamke. Zakaj pa lahko vsakdo registrira domeno francka.si, čeprav je to ime vašega podjetja? No, morda ste vi Francka, trgovina na drobno, Frančiščka Novak s.p., nekdo je Francka Trade d.o.o., spet tretji Francka, društvo ljubiteljev francoske kulture … Pravilo torej veli: preveri domeno, šele nato registriraj podjetje.
Preveri domeno, ki je povsem domišljijska!
Če preverjanje prostih domen ne obrodi želenih sadov, velja razmisliti tudi o preverjanju domen, ki so domišljijske, zabavne ali se zdijo nesmiselne. Nenazadnje lahko tako pridete tudi do zanimivega imena podjetja oziroma blagovne znamke. Bistro se lahko poimenuje Megahrust, društvo urbanih ljubiteljev narave Urbanoterra, prodajalna kave Kafeaktiv, prodajalna spominkov Ljubinčica, domače mleko lahko prodajate pod imenom Mooey, Albertova trgovina s čevlji je lahko Shoobert … Bodite inovativni in se spomnite, da so tudi naši prekmurski paradižniki Lust oziroma Lušt, ne pa Prekmurski paradajz.